Operational Account Leader
14 Января 2025
Город:
Алматы
Занятость:
Полная занятость
Компания "Amcor Tobacco Packaging Kazakhstan"
Position overview
The job holder directs the activities of Customer Service Account Team on plant level, drives the customer standards to the plant account team in close cooperation with Operational Account Manager, ensures an efficient and qualitative customer service in order to contribute to meeting customer expectations, meet / exceed customer satisfaction levels, improve response time on customer needs and minimize number of escalations. Demand management, account process adherence and team development on plant level is a key focus for Operational Account Leader.
Resposibilities:
Forecast validation, account demand management at plant level, demand analysis and sales forecasting.
Prioritization, escalations and troubleshooting based on Customer's requests. Business review with customer on operational agenda & quality.
Reporting at plant account level based on Customer's request.
Improvement of Customer satisfaction on plant level (DIFOT, response time, escalation management, etc.) Implementation of SLAs and working standards, follow-up on prices, receivables, obsolescence, inventory levels, elimination of leakages due to Customer reasons.
Traceability of NPIs, monitoring of raw materials and tooling delays, follow-up on the results of tests and color matchings, communication to Customer in case of any discrepapncies or delays of goods shipment Claim management, fulfilment of customer requrements in material availability due to quality issues (sorting, re-print, etc.)
Payment performance - interaction with Cash Collection / Customer accounting dept and CS account team to minimise number of overdue invoices.
Process improvement and automation – contribution to digitalization / automatization projects, testing / implementation of developed solutions at plant level with support of account team.
Onboarding and development of CS specialists. Development of required manuals and procedures for account team.
Requirements:PROFESSIONAL SKILLS:
English - upper- intermediate
Excel (simple formulas, vlookup, pivot tables)
Power Point Product and process acumen
Условия:
- 5/2 working day
- Competitive salary, bonus, shuttle bus, mobile
Зарегистрируйтесь или войдите, чтобы открыть контакты работодателя
Прикрепите резюме для отклика
Уже с нами?
Войдите, чтобы отправить резюме
09 Января
Менеджер по работе с ключевыми клиентами/Key Account Manager (КАМ)
Алматы
Компания "Вичунай-Казахстан" Обязанности: Развитие продаж, переговоры и заключение договоров с новыми Ключевыми Клиентами; Формирование...
08 Января
Алматы
Компания "KARAVAN (КАРАВАН)" ВАМ ПРЕДСТОИТ: Работа с клиентской базой, ведение переговоров с федеральными и локальными ключевыми клиентами в...
30 Декабря
Key Account Manager (FMCG company)
Алматы
Компания "АНТАЛ БИЗНЕС РЕШЕНИЯ (ТМ Antal Kazakhstan)" Analyze available data sources to achieve the regional/category/customer growth...
03 Января
Алматы
Компания "Smart Solutions Personnel" Обязанности: Выполнять план по доходам и всем ключевым показателям эффективности; Генерировать новые...
31 Декабря
Алматы
Компания "Lamoda.kz (Мода с доставкой, ТОО)" Lamoda Group - ведущий интернет-магазин в России и СНГ, который предлагает более двух миллионов...
Вакансия размещена в отрасли